سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سوله

 

ساخت سوله معمولا در دو نوع سبک و سنگین انجام می شود که در ادامه ی این مقاله به طور کامل آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

انواع ساخت سوله

ساخت سوله های سبک معمولاً به کمک خرپا و با پروفیل و لوله انجام می شود. در ساخت سوله از پروفیل های فلزی توخالی استفاده می شود. این مقاطع می توانند لوله پروفیل، باکس یا حتی مقاطع نیمه باز مانند نبشی و ناودانی باشند. این بستگی به خلاقیت و تجربه مدیر پروژه شما دارد. از طرفی این سازه ها برای استفاده کوتاه مدت مناسب هستند و اگر قصد ساخت سایبان برای بهره برداری طولانی مدت را دارید، بهتر است سایر روش های ساخت و سایبان های سنگین را انتخاب کنید.

عمر کوتاه، هزینه های بالای نگهداری و مقاوم سازی و همچنین استحکام و دوام کمتر در مقایسه با سازه های تیر ورق از جمله دلایل اصلی عدم انتخاب سایبان های سبک توسط افراد است.

از طرفی سوله های سنگینی هستند که از مقاطع ورق یا جعبه ساخته شده اند و قطعا این سوله ها برای پروژه های ارزان قیمت و موقت مناسب نیستند. از طرفی به دلیل استحکام و پایداری بالا و هزینه نگهداری کمتر، بیشتر از سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند و دایره مشتریان بیشتری دارند. در نظر داشته باشید که میزان ورق استفاده شده در این طرح ها مهم است. وزن بسیار کم ورق قطعا باعث کاهش استحکام می شود و زیاد بودن و خارج از قوانین نظام مهندسی هزینه های بیشتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

اصولا ساخت سوله با مصالح دست دوم اشتباه است. متاسفانه به دلیل عدم آگاهی در این زمینه مشتریان زیادی درگیر بازی کسب درآمد برای طراحان سوله می شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیز به طرح ساخت سوله به پیمانکار خود اعتماد کنید. سپس می توانید قیمت سوله های نو و دست دوم را با هم مقایسه کنید. در این صورت ذهن شما نسبت به خرید مواد اولیه سوله هوشیارتر می شود و با دید بهتری تصمیم می گیرید.

ساخت سوله ارزان

استفاده از تیر ورق در ساخت سوله

تیرهای ورق یکی دیگر از مواد پرفروش و محبوب مورد استفاده در ایران و جهان است. در واقع چنین سوله هایی نسبت به مدل های سبک تر از استحکام و دوام بیشتری برخوردار هستند. از طرفی ارزش ملک شما پس از مدتی کاهش نمی یابد و در واقع اگر قصد فروش آهن آلات سوله خود را داشته باشید با ضرر کمتری مواجه خواهید شد. در این شرایط معمولا وزن هر متر مربع سوله تیر ورق معادل 25 تا 30 کیلوگرم خواهد بود.

البته در این مورد نباید عدد دقیق را به شما بگوییم. اما بسیاری از کارفرمایان حتی تصوری از وزن سوله ندارند و متأسفانه پیمانکار به دلیل عدم آگاهی و یا عدم توجه و دقت در هزینه های اضافی اجرای پروژه دخالتی نمی کند. در این شرایط بهتر است در چنین پروژه هایی انجام شود. سابقه و تخصص یک مرکز ساخت سوله را حتما بررسی کنید. از آن ها نمونه کارهای انجام شده و طرح های مختلف را بخواهید تا از کیفیت کارشان آگاه شوید.